Eveline’s healthy shopping list

Hiii you! Daar ben ik weeeer 😉

Hoe kan ik de dag beter beginnen dan met een quote?! Klaar voorrr? Daar komt ieeee:

A HEALTHY OUTSIDE STARTS FROM THE INSIDE

Naast al dat sporten is gezond eten heel belangrijk. Ik heb daarom voor jullie een boodschappenlijstje gemaakt met gezonde en voedende ingrediënten die ikzelf ook vaak koop. Het boodschappenlijstje bevat zowel ingrediënten voor een ontbijt, lunch als diner. Ik zeg, ren naar de winkel en shop!

Ontbijt:

  • magere yoghurt
  • fruit
  • granola

Met deze ingrediënten kun je genieten ’s ochtends genieten van een heerlijke yoghurtbowl met fruit naar keuze. Mijn favoriete bowl is er eentje met verse frambozen en blauwe bessen. Yoghurt eten is goed voor de spijsvertering. Daarnaast helpt yoghurt ook je bloeddruk te verlagen doordat het rijk is aan kalium.

Ben je niet zo’n fan van yoghurt? Geen probleem:

  • volkorenbrood / volkoren crackers
  • rosbief / gerookte kipfilet / kalkoenfilet / runderrookvlees / ossenworst / achterham / casselerib
  • eieren
  • pindakaas

Als je niet van yoghurt houdt, dan zijn deze ingrediënten misschien iets voor jou. Dit lijstje is een basis lijstje, want er zijn natuurlijk super veel ingrediënten voor een gezond ontbijt. Zo bestaan er ook diverse smoothies en havermoutbowls. Omdat ikzelf niet zo’n fan ben van smoothies en havermout heb ik besloten om dit lijstje te delen. Je kunt hier zelf kiezen of je gaat voor het brood of de crackers (gezonder). Het is nooit een slecht idee om ’s ochtends een eitje te eten. Een ei is namelijk een zeer goede eiwitbron en bevat de aminozuren die wij dagelijks nodig hebben. De vleeswaren die op het lijstje staan zijn de zeven meest magere vleeswaren die er zijn. Je moet zelf maar even kijken wat jouw favorieten zijn. Ikzelf ben een enorme fan van rosbief, ossenworst en kipfilet. Naast een cracker met kipfilet is een cracker met pindakaas ook super lekker en guess what?! Het is ook nog eens gezond.

Lunch:

Bovenstaande lijstje is natuurlijk ook het perfecte lijstje voor een lunch. Zo eet ik regelmatig ’s ochtends een yoghurtbowl en ’s middags een volkoren geroosterde boterham met een spiegelei op. Ik vind dat een perfecte lunch omdat dat goed vult. Toch kan het nog gezonder:

  • ijsbergsla
  • tomaten
  • ei
  • komkommer
  • kipfilet blokjes / scampi’s
  • magere sladressing
  • pijnboompitten

Een slaatje ’s middags is nooit verkeerd. Je kunt hier zelf kiezen of je voor kip of scampi’s gaat. Mijn favoriet is met scampi’s, maar ik wissel regelmatig af. Een tip: maak je sla ’s avonds, zodat je die de volgende ochtend mee kan nemen naar je werk of school. Ik hoor vaak mensen zeggen ik heb geen tijd om sla te maken ’s ochtends, maar dat hoeft ook niet. Als je hem ’s avonds maakt en nog niet aanmaakt met dressing is die de volgende dag perfect om mee te nemen!

Diner:

  • kipfilet / zalm / rundervlees / …
  • broccoli / bloemkool / spruiten / …
  • aardappelen / zoete aardappel

Simpel, maar lekker en gezond. Op dit boodschappenlijstje heb ik het eenvoudige aardappel-vlees-groenten gerecht gezet. Dit is iets wat veel Nederlandse families regelmatig eten. Het is niet al te veel werk en gewoon gezond. Ik ben hier ook een grote fan van. Geef mij maar een stukje zalm of kip of … met wat groenten en een paar aardappeltjes. Deze ingrediënten kunnen nooit kwaad om in huis te halen. Let wel op: aardappelen zijn niet ongezond, maar eet het met maten.

Smakelijk!

Liefs,

Eveline x

Bron quote: Urich, R. U. (2018, 29 april). A healthy lifestyle starts from the inside . Geraadpleegd op 21 maart 2020, van https://itsahealthylifestyle.org/2018/04/29/healthy-outside-starts-from-the-inside/

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s